L'objectiu central de l'educació és preparar l'alumnat de Catalunya perquè sigui capaç de desenvolupar-se com a persona i de comunicar-se i així pugui afrontar els reptes de la societat plural, multilingüe i multicultural del segle XXI.
Els nens i les nenes han de desenvolupar les competències comunicatives i lingüístiques per tal d'actuar i en el seu entorn, i construir els fonaments de la ciutadania.
Per això cal plantejar a primària el desenvolupament integral i harmònic dels aspectes intel·lectuals , afectius i socials de la persona, entre els quals l'educació lingüística i comunicativa ocupa un lloc preferent.
Segons els meu parer el que cal aprendre és:
- L'assoliment progressiu del català com a llengua vehicular i també el castellà.
- Han de conèixer una o dues llengües estrangeres per tal d'esdevenir usuaris i aprenents capaços de comunicar i accedir al coneixement d'un entorn plurilingüe i pluricultural.
- Comprendre missatges escrits bàsics.
- Respectar les llengües i cultures de l'entorn on viuen i interessar-s'hi.
- Desenvolupar la competència audiovisual amb la consciència de la importància de l'ús de les tecnologies de la informació i comunicació i la influència que els missatges audiovisuals i els seus llenguatges tenen els sistemes de comunicació del món.
A nivell de competències cal adquirir:
- La competència comunicativa: esdevé clau en totes les àrees i per això s'ha de treballar des de totes les àrees de forma eficaç i coherent.
- La competència oral: facilita l'expressió d'idees, opinions i sentiments, la construcció del propi pensament.
- La competència escrita: s'ha de potenciar tant en la dimensió receptiva(lectura) com productiva (escriptura).
- La competència audiovisual: cal atendre-la en les seves dimensions receptives, productives i crítiques, de comunicació i de creació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada