dimecres, d’octubre 22, 2008

Tema 1 -----> Alba Morales

Què cal aprendre de Llengua i Literatura?



L'objectiu central de l'educació és preparar l'alumnat de Catalunya perquè sigui capaç de desenvolupar-se com a persona i de comunicar-se i així pugui afrontar els reptes de la societat plural, multilingüe i multicultural del segle XXI.



Els nens i les nenes han de desenvolupar les competències comunicatives i lingüístiques per tal d'actuar i en el seu entorn, i construir els fonaments de la ciutadania.



Per això cal plantejar a primària el desenvolupament integral i harmònic dels aspectes intel·lectuals , afectius i socials de la persona, entre els quals l'educació lingüística i comunicativa ocupa un lloc preferent.



Segons els meu parer el que cal aprendre és:




  • L'assoliment progressiu del català com a llengua vehicular i també el castellà.

  • Han de conèixer una o dues llengües estrangeres per tal d'esdevenir usuaris i aprenents capaços de comunicar i accedir al coneixement d'un entorn plurilingüe i pluricultural.

  • Comprendre missatges escrits bàsics.

  • Respectar les llengües i cultures de l'entorn on viuen i interessar-s'hi.

  • Desenvolupar la competència audiovisual amb la consciència de la importància de l'ús de les tecnologies de la informació i comunicació i la influència que els missatges audiovisuals i els seus llenguatges tenen els sistemes de comunicació del món.

A nivell de competències cal adquirir:



  • La competència comunicativa: esdevé clau en totes les àrees i per això s'ha de treballar des de totes les àrees de forma eficaç i coherent.

  • La competència oral: facilita l'expressió d'idees, opinions i sentiments, la construcció del propi pensament.

  • La competència escrita: s'ha de potenciar tant en la dimensió receptiva(lectura) com productiva (escriptura).

  • La competència audiovisual: cal atendre-la en les seves dimensions receptives, productives i crítiques, de comunicació i de creació.